Våga gapa hos tandläkaren
De flesta tycker att det är ganska otrevligt att gå till tandläkaren. Men vi vill inte gärna kännas vid den känslan, speciellt inte inför våra barn. Vi vet ju hur viktigt det är att hålla koll på sina tänder regelbundet och att laga hål innan de blir för stora. När våra små går till tandläkaren får de ibland något klistermärke eller en liten leksak för att de har varit duktiga och gapat stort. Många vuxna kanske skulle behöva samma sak, en uppmuntran för att man faktiskt vågar gapa hos tandläkaren och få en översyn av sin munhälsa.
Kundvänlig miljö
Tandläkare i Kista vill, precis som tandläkare på andra ställen, ge sina patienter en perfekt service och göra besöket så trevligt som möjligt. Du kan vara trygg med att du får ett personligt och trevligt bemötande. Du kan exempelvis alltid säga till om du vill ha mer bedövning, tandläkaren berättar om vad för åtgärder som utförs, och du får råd om tandhygien och produkter som tandtråd och tandstickor. Man är en uppskattad kund, och väntrummet brukar ha en lugn och inbjudande atmosfär, kanske med intressanta magasin att bläddra i. Det är inte märkvärdigare än att sitta i väntrummet hos frisören. Man blir ompysslad, men på olika sätt.
Som en servicetid
Man kan se sitt tandläkarbesök och undersökningen där som ett servicebesök, helt enkelt. Det är ju alldeles självklart att serva bilen med jämna mellanrum, och det borde vara lika självklart att gå till tandläkaren regelbundet. Vi ska för det mesta ha våra tänder under mycket längre tid än vad vi har kvar en bil, så jämförelsen är inte fel. En del av oss har tur och får aldrig några hål i tänderna, men det är ändå viktigt att man kontrollerar sina tänder, så att man inte plötsligt blir tvungen att göra en stor lagning.